View Thread
 Print Thread
must see.....4 dis coming 2007.....
mx3
[color=lime][/color]PfftSempena menyambut tahun 2007, saya berbesar hati nak berkongsi satu cerita dengan korang semua di laman web rasmi SAINA ni......huhu.....cerita nie boleh dijadikan bekalan kita semua untuk mulakan azam baru(2007). Cuba korang semua pilih antara ShockLoBaK, ShocktElUr(ayam), @ ShockSeRbUk KoPi benda apa yang korang nak pilih???! haaa?? agak pelik bunyinya....... tapi teruskan membaca...... kerana ada pengajaran di sebalik ketiga-tiga bahan ini........... jOm Layan.......

[color=violet][/color]Sebenarnya ke-tiga2 bahan ini ada sifat uniknya tersendiri........ sebelum tu korang kena fikirkan dalam2 kehebatan dan kekurangan cerita ini........ Diringkaskan cerita.... ke-tiga2 bahan ini menghadapi kesulitan yang sama jika direbus dalam air mendidih.......Ketika direbus memasing menunjukkan reaksi yang berbeza.....


Lobak sebelum direbus bersifat keras & susah nak dipatahkan...setelah direbus ia menjadi lembut dan mudah dimakan...........


Telur(ayam) pulak mudah pecah tapi setelah direbus isinya menjadi keras.............



Sedang kan SeRBuK KoPi pulak.........mengalami perubahan yang begitu unik..... Dalam air rebusan kopi mampu mengubah warna & rasa air........................


LER APA SEBENARNYA CERITA NI????????

Haaa, belum habis lagi.......... teruskan membaca.......

Sebenarnya air yang panas tadi yang dilalui oleh ke-tiga2 bahan iaitu Lobak, TeLuR(ayam), & kopi diibaratkan seperti dugaan dan cabaran yang dilalui.....


Setiap insan mempunyai sifatnya tersendiri.......... ada yang lemah lembut.....ada yang kasar.... ada yang pemalu..... dan banyak lagi sifat manusia...... tetapi kadangkala kita juga boleh jadi seperti bahan2 tadi................

Dengan wujudnya penderitaan & kesulitan, kita menyerah menjadi lembut & kehilangan kekuatan seperti lobak tadi...................

Atau kita adalah seperti telur yang mempunyai hati yang lembut & berjiwa dinamis, kemudiannya menjadi keras dan kaku setelah menghadapi cabaran dan dugaan.........

Dan akhir sekali, mungkinkah kita seperti kopi yang berjaya mengubah air panas???? Sesuatu yang menimbulkan kesakitan untuk mencapai rasa maksimum.....Air panas menjadikan ia lebih sedap & enak untuk diminum. Jika korang seperti kopi, ketika keadaan makin buruk korang menjadikan keadaan di sekitar semakin baik.....maknanya korang suka dengan cabaran dan dugaan & bukan setakat suka korang berjaya menghadapi serta mengharungi dugaan tersebut dengan hati yang tabah................Jadi, sebagai insan yang boleh berfikir......masih belum terlewat memiliki salah satu sifat tersebut @pun mempunyai ketiga-tiga sifat di atas mengikut kesesuaian & perjalanan hidup yang dilalui.............................. jadi korang sahaja yang dapat menentukan diri korang sendiri.......................

Akhir kata SELAMAT TAHUN BARU 2007.................... SEMOGA TAHUN BARU INI MEMBERIKAN MAKNA KEPADA HIDUP KITA SEMUA.................

RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL
ASSALAMUALAIKUM............
Edited by mx3 on 24. December 2006 11:18
 
http://qfeat3.blogspot.com/
mx3
mx3 menulis:
[color=lime][/color]PfftSempena menyambut tahun 2007, saya berbesar hati nak berkongsi satu cerita dengan korang semua di laman web rasmi SAINA ni......huhu.....cerita nie boleh dijadikan bekalan kita semua untuk mulakan azam baru(2007). Cuba korang semua pilih antara ShockLoBaK, ShocktElUr(ayam), @ ShockSeRbUk KoPi benda apa yang korang nak pilih???! haaa?? agak pelik bunyinya....... tapi teruskan membaca...... kerana ada pengajaran di sebalik ketiga-tiga bahan ini........... jOm Layan.......

[color=violet][/color]Sebenarnya ke-tiga2 bahan ini ada sifat uniknya tersendiri........ sebelum tu korang kena fikirkan dalam2 kehebatan dan kekurangan cerita ini........ Diringkaskan cerita.... ke-tiga2 bahan ini menghadapi kesulitan yang sama jika direbus dalam air mendidih.......Ketika direbus memasing menunjukkan reaksi yang berbeza.....


Lobak sebelum direbus bersifat keras & susah nak dipatahkan...setelah direbus ia menjadi lembut dan mudah dimakan...........


Telur(ayam) pulak mudah pecah tapi setelah direbus isinya menjadi keras.............



Sedang kan SeRBuK KoPi pulak.........mengalami perubahan yang begitu unik..... Dalam air rebusan kopi mampu mengubah warna & rasa air........................


LER APA SEBENARNYA CERITA NI????????

Haaa, belum habis lagi.......... teruskan membaca.......

Sebenarnya air yang panas tadi yang dilalui oleh ke-tiga2 bahan iaitu Lobak, TeLuR(ayam), & kopi diibaratkan seperti dugaan dan cabaran yang dilalui.....


Setiap insan mempunyai sifatnya tersendiri.......... ada yang lemah lembut.....ada yang kasar.... ada yang pemalu..... dan banyak lagi sifat manusia...... tetapi kadangkala kita juga boleh jadi seperti bahan2 tadi................

Dengan wujudnya penderitaan & kesulitan, kita menyerah menjadi lembut & kehilangan kekuatan seperti lobak tadi...................

Atau kita adalah seperti telur yang mempunyai hati yang lembut & berjiwa dinamis, kemudiannya menjadi keras dan kaku setelah menghadapi cabaran dan dugaan.........

Dan akhir sekali, mungkinkah kita seperti kopi yang berjaya mengubah air panas???? Sesuatu yang menimbulkan kesakitan untuk mencapai rasa maksimum.....Air panas menjadikan ia lebih sedap & enak untuk diminum. Jika korang seperti kopi, ketika keadaan makin buruk korang menjadikan keadaan di sekitar semakin baik.....maknanya korang suka dengan cabaran dan dugaan & bukan setakat suka korang berjaya menghadapi serta mengharungi dugaan tersebut dengan hati yang tabah................Jadi, sebagai insan yang boleh berfikir......masih belum terlewat memiliki salah satu sifat tersebut @pun mempunyai ketiga-tiga sifat di atas mengikut kesesuaian & perjalanan hidup yang dilalui.............................. jadi korang sahaja yang dapat menentukan diri korang sendiri.......................

Akhir kata SELAMAT TAHUN BARU 2007.................... SEMOGA TAHUN BARU INI MEMBERIKAN MAKNA KEPADA HIDUP KITA SEMUA.................

RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL
ASSALAMUALAIKUM............
 
http://qfeat3.blogspot.com/
mx3
ops........
silap arrr huhuhuhu
 
http://qfeat3.blogspot.com/
DetectiveConan_7893
Spa mx3??
 
http://www.friendster.com/genius7893
mx3
lorrrr...... tak tau arr ssappaa mx3 tu.....
sapa dia arr
 
http://qfeat3.blogspot.com/
andromeda
mmm...macam knal je pengisian ni???
From M31 with blazin' supernovas at the speed of light...
 
mx3
knal ke????? kat na
????????????????
 
http://qfeat3.blogspot.com/
roman_army
alooooooo
 
mx3
aloooooooooo
huhuhu
 
http://qfeat3.blogspot.com/
MiSz RizHa
i know who is him..
hehehe..
dat story..
luv it..
[center][b]O
 
http://www.friendster.com/rizhaluvhim
Jump to Forum: